Statut i regulaminy
GKS Cartusia 1923 Kartuzy, założony w 1923 roku, jest klubem piłkarskim, który działa na podstawie określonego statutu i regulaminów. Statut klubu jest dokumentem, który określa jego cele, strukturę organizacyjną, zasady członkostwa oraz sposób zarządzania i funkcjonowania. Regulaminy, z drugiej strony, są szczegółowymi zasadami, które muszą przestrzegać wszyscy członkowie klubu, zarówno zawodnicy, jak i personel.
Wszystkie te dokumenty są dostępne do wglądu poniżej, w celu zapewnienia przejrzystości i zrozumienia dla wszystkich zainteresowanych stron. Zasady te są niezbędne dla utrzymania dyscypliny, profesjonalizmu i etyki sportowej w klubie. Zachęcamy wszystkich członków i sympatyków GKS Cartusia 1923 Kartuzy do zapoznania się z tymi dokumentami, aby lepiej zrozumieć, jak funkcjonuje nasz klub.
Statut klubu
STATUT
GKS CARTUSIA 1923 KARTUZY
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1
- Stowarzyszenie nosi nazwę : GKS Cartusia 1923 Kartuzy i zwane jest dalej Stowarzyszeniem, przy czym skrót GKS oznacza Gminny Klub Sportowy.
- Stowarzyszenie prowadzi działalność sportową w formie klubu sportowego.
- Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Kartuzy.
- Stowarzyszenie jest klubem jednosekcyjnym w dyscyplinie piłka nożna.
- Stowarzyszenie może powoływać inne sekcje sportowe.
§2
- Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar miasta i gminy Kartuzy oraz powiatu kartuskiego.
- Stowarzyszenie w systemie rozgrywek sportowych oraz w ramach podnoszenia kwalifikacji i umiejętności sportowych swoich członków i pracowników może działać poza terenem wymienionym w ust. 1, w tym także poza granicami kraju.
§3
Stowarzyszenie działa na podstawie Ustawy o stowarzyszeniach, Ustawy o sporcie, Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oraz na podstawie niniejszego statutu.
§4
- Stowarzyszenie może być członkiem wojewódzkich i ogólnokrajowych związków sportowych. Po uzyskaniu członkowstwa Stowarzyszenie zobowiązane jest działać zgodnie z ich statutami oraz uchwałami ich władz.
- Stowarzyszenie może być członkiem innych organizacji sportowych.
§5
Stowarzyszenie może używać wyróżniającego je znaku graficznego (logo), słownego oraz dźwiękowego (hymnu).
§6
Stowarzyszenie używa pieczęci, odznak i znaków organizacyjnych z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów.
§7
Stowarzyszenie opiera swą działalność na aktywności ogółu swoich członków.
ROZDZIAŁ II
CELE I ŚRODKI DZIAŁANIA
§8
Celem Stowarzyszenia są wyłącznie działania na rzecz członków Stowarzyszenia rozumianego jako klub sportowy, którego celem jest upowszechnianie kultury fizycznej i sportu, oraz stałe podnoszenie poziomu sportowego członków Stowarzyszenia, w szczególności w dyscyplinie piłka nożna, oraz stworzenie możliwości masowego i amatorskiego uprawniania tej dyscypliny sportu poprzez :
- Organizację sekcji i szkolenia sportowego.
- Otoczenie opieką członków Stowarzyszenia, oraz stworzenie dogodnych warunków do rozwoju piłki nożnej i innych dyscyplin.
- Podnoszenie kwalifikacji trenerów.
- Troszczenie się o wysoki poziom moralny członków i działaczy Stowarzyszenia.
- Organizację różnego rodzaju zajęć treningowych i imprez sportowych.
- Propagowanie rozwoju kultury fizycznej poprzez aktywne uczestnictwo w realizacji gminnych, powiatowych, wojewódzkich, krajowych i międzynarodowych programów środowiskowych.
- Organizację imprez sportowo- rekreacyjnych.
- Zarządzanie obiektami i urządzeniami sportowymi, dbając o ich rozbudowę, modernizację i konserwację.
- Współdziałanie w zakresie rozwoju piłki nożnej i innych dyscyplin z innymi instytucjami oraz organizacjami.
- Podejmowanie innych przedsięwzięć, w tym pozyskiwanie środków finansowych w celu realizacji działalności statutowej.
§9
- Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej.
- Dla realizacji celów statutowych Stowarzyszenie może prowadzić odrębnie odpłatną i nieodpłatną działalność z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu.
- Przedmiot nieodpłatnej działalności Stowarzyszenia :
- Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych (85.51.Z).
- Działalność wspomagająca edukację (85.60.Z).
- Przedmiot odpłatnej działalności Stowarzyszenia :
- Działalność klubów sportowych (93.12.Z).
- Wskazywanie i wyodrębnianie dalszej statutowej działalności należy do Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia.
- Fundusze uzyskane z całej działalności Stowarzyszenia w całości są przeznaczone na działalność statutową Stowarzyszenia.
§10
Na mocy niniejszego statutu zabronione jest :
- Udzielanie pożyczek, lub zabezpieczanie zobowiązań majątkiem Stowarzyszenia w stosunku do członków Zarządu, członków Komisji Rewizyjnej, pracowników oraz członków i wolontariuszy Stowarzyszenia oraz osób, z którymi wymienieni pozostają w związku małżeńskim, albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, albo związanych z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „bliskimi”.
- Przekazywanie majątku Stowarzyszenia na rzecz osób wymienionych w pkt. 1 oraz ich bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie, lub na preferencyjnych warunkach.
- Wykorzystywanie majątku Stowarzyszenia na rzecz osób wymienionych w pkt. 1 oraz ich bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu Stowarzyszenia.
- Zakup na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą osoby wymienione w pkt 1 oraz ich bliscy.
§11
- Wszystkie ogniwa organizacyjne i członkowskie Stowarzyszenia działają zgodnie z uchwałami organów Stowarzyszenia.
- Organy Stowarzyszenia samodzielnie podejmują uchwały.
- W sprawach, w których statut nie określa właściwości władz Stowarzyszenia, podejmowanie uchwał należy do Walnego Zebrania Członków.
ROZDZIAŁ III
CZŁONKOWIE ORAZ ICH PRAWA I OBOWIĄZKI
§12
Członkowie stowarzyszenia dzielą się na :
- Członków Zwyczajnych.
- Członków Wspierających.
- Członków Honorowych.
- Uczestników.
§13
- Członkami Zwyczajnymi Stowarzyszenia są pełnoletnie osoby fizyczne tworzące Stowarzyszenie, a także inne osoby przyjęte w poczet Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia.
- Przyjęcie w poczet nowych Członków Zwyczajnych następuje po złożeniu przez kandydata deklaracji członkowskiej na piśmie, opłaceniu składki oraz akceptacji Walnego Zebrania Członków przy obecności co najmniej połowy wszystkich członków. Uchwala w tej sprawie będzie skuteczna w terminie określonym w tej uchwale.
§14
Członkowie Zwyczajni mają prawo do :
- Uczestnictwa w Walnych Zebraniach Członków Stowarzyszenia z głosem stanowiącym, oraz czynnym i biernym prawem wyborczym.
- Brania czynnego udziału w imprezach sportowych oraz używania godła i barw klubowych.
- Zgłaszania postulatów i wniosków do Stowarzyszenia oraz oceniania działalności Stowarzyszenia oraz jego organów.
- Otrzymywania od organów Stowarzyszenia pomocy w zakresie realizacji jego statutowych zadań.
- Korzystania z urządzeń klubowych.
- Korzystania z innych uprawnień wynikających ze statutu.
§15
Do obowiązków Członków Zwyczajnych należy :
- Przestrzeganie postanowień Statutu oraz uchwał i zarządzeń organów Stowarzyszenia.
- Regularne opłacanie składek.
- Branie czynnego udziału w działalności Stowarzyszenia i jego rozwoju.
§16
1. Członkami Wspierającymi Stowarzyszenie mogą być osoby fizyczne, lub inne podmioty zainteresowane, lub współdziałające w rozwoju kultury fizycznej i sportu na terenie miasta i gminy Kartuzy oraz powiatu kartuskiego, które deklarują pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną w realizacji celów Stowarzyszenia.
2. Przyjęcie w poczet Członków Wspierających następuje na podstawie zgłoszenia zaakceptowanego następnie przez Zarząd Stowarzyszenia.
§17
Członkowie Wspierający mają prawo :
- Zgłaszać postulaty i wnioski do organów Stowarzyszenia.
- Korzystać z uprawnień wynikających z działalności statutowej Stowarzyszenia.
- Brania czynnego udziału w imprezach sportowych oraz używania godła i barw klubowych.
- Zgłaszania postulatów i wniosków do Stowarzyszenia oraz oceniania działalności Stowarzyszenia oraz jego organów.
- Otrzymywania od organów Stowarzyszenia pomocy w zakresie realizacji jego statutowych zadań.
- Korzystania z innych uprawnień wynikających ze statutu.
§18
Do obowiązków Członków Wspierających należy :
- Udzielanie pomocy Stowarzyszeniu i jego organom w realizacji statutowych zadań Stowarzyszenia.
- Wywiązywanie się z zadeklarowanych świadczeń objętych odrębnymi umowami.
- Przestrzeganie postanowień Statutu oraz uchwał i zarządzeń organów Stowarzyszenia.
§19
- Członkami Honorowymi Stowarzyszenia są osoby, które wniosły wybitny wkład w działalność i rozwój Stowarzyszenia.
- Członkiem Honorowym staje się po przyjęciu uchwały Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia na wniosek Zarządu, albo co najmniej 6 członków Stowarzyszenia.
§20
Członkowie Honorowi mają prawo do :
- Uczestniczenia w Walnych Zebraniach Członków Stowarzyszenia z głosem doradczym.
- Brania czynnego udziału w imprezach sportowych oraz używania godła i barw klubowych.
- Zgłaszania postulatów i wniosków do Stowarzyszenia oraz oceniania działalności Stowarzyszenia oraz jego organów.
- Otrzymywania od organów Stowarzyszenia pomocy w zakresie realizacji jego statutowych zadań.
- Korzystania z urządzeń klubowych.
- Korzystania z innych uprawnień wynikających ze statutu.
§21
Członkowie Honorowi zwolnieni są z obowiązku uiszczania składek członkowskich.
§22
- Uczestnikami są osoby, które uczestniczą w działalności Stowarzyszenia i realizują jego statutowe zadania.
- Osoby małoletnie poniżej 18 roku życia mogą uczestniczyć w działalności Stowarzyszenia za zgodą ich przedstawicieli ustawowych.
- Uczestnikom Stowarzyszenia przysługują wszelkie prawa i obowiązki zwyczajnych członków Stowarzyszenia z wyjątkiem uczestnictwa w Walnych Zebraniach Członków Stowarzyszenia oraz czynnego i biernego prawa wyborczego do organów Stowarzyszenia.
- Przyjęcie w poczet Uczestników Stowarzyszenia następuje na podstawie stosownych deklaracji, lub umowy zaakceptowanej przez Zarząd Stowarzyszenia.
§23
Członkostwo w Stowarzyszeniu wygasa na skutek :
- Wystąpienia członka Stowarzyszenia, zgłoszonego na piśmie po uprzednim uregulowaniu wszelkich zobowiązań finansowych wobec Stowarzyszenia.
- Skreślenia z listy członków Stowarzyszenia w razie nie uczestnictwa w realizacji jego statutowych zadań, lub w razie nie płacenia składek przez okres dłuższy niż jeden rok.
- Wykluczenia członka ze Stowarzyszenia w razie istotnego naruszenia Statutu.
- Wykluczenia członka ze Stowarzyszenia w razie postawienia mu zarzutów karnych lub wykroczeniowych za czyny mogące wywołać negatywny wpływ na wizerunek Stowarzyszenia, lub poszczególnych jego członków, lub członków organów Stowarzyszenia.
- Rozwiązania Stowarzyszenia.
- Śmierci członka, lub ogłoszenia jego upadłości.
- Decyzje w powyższych sprawach wobec Członków Zwyczajnych i Honorowych podejmuje Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia, oraz Zarząd Stowarzyszenia wobec Członków Wspierających i Uczestników.
ROZDZIAŁ IV
ORGANY STOWARZYSZENIA
§24
- Organami Stowarzyszenia są : a) Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia b) Zarząd c) Komisja Rewizyjna.
- Zarząd i Komisja Rewizyjna są organami kadencyjnymi. Kadencja trwa 4 lata.
- Członkowie organów pełnią swe funkcje honorowo, przy czym Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia może uchwalić, że członkowie Zarządu pracują za wynagrodzeniem.
- Wybór członków do organów stowarzyszenia oraz skwitowanie ich działalności odbywa się w głosowaniu jawnym na Walnym Zebraniu Członków Stowarzyszenia, chyba że Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia postanowi inaczej.
- Uzupełnienia składu osobowego poszczególnych organów następuje na najbliższym Walnym Zebraniu Członków Stowarzyszenia.
- Jeżeli poszczególne postanowienia Statutu nie stanowią inaczej, uchwały organów Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów, przy udziale co najmniej 50 % członków. W razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego zebrania.
WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA
§25
- Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
- Zwoływane jest co najmniej jeden raz w roku przez Zarząd, lub Komisję Rewizyjną jeśli Zarząd nie jest w stanie tego dokonać, przy czym termin i miejsce, oraz porządek obrad zebrania powinny być podane uprawnionym członkom do wiadomości nie później niż dwa tygodnie przed datą zebrania.
§26
W Walnych Zebraniach Członków Stowarzyszenia mogą brać udział Członkowie Zwyczajni, Członkowie Honorowi oraz Członkowie Komisji Rewizyjnej, przy czym głos stanowiący mają tylko Członkowie Zwyczajni.
§27
W Walnych Zebraniach Członków Stowarzyszenia z głosem doradczym mogą brać udział ponadto osoby zaproszone przez Zarząd Stowarzyszenia jednak bez czynnego i biernego prawa wyborczego do organów Stowarzyszenia.
§28
Do kompetencji Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia należy :
- Uchwalanie planów działalności Stowarzyszenia.
- Rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz dokonywanie oceny działalności Stowarzyszenia.
- Udzielanie absolutorium Zarządowi i Komisji Rewizyjnej.
- Powoływanie i odwoływanie członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
- Uchwalanie Statutu Stowarzyszenia i dokonywanie jego zmian.
- Podejmowanie uchwał w innych sprawach wniesionych przez Zarząd, Komisję Rewizyjną, lub innych członków Stowarzyszenia.
- Ustalanie składek członkowskich i ich wysokości dla członków zwyczajnych.
- Powoływanie nowych członków zwyczajnych i honorowych Stowarzyszenia.
ZARZĄD
§29
- Zarząd składa się od 1 (jednej) do 6 (sześciu) osób nie skazanych prawomocnym wyrokiem Sądu za przestępstwo z winy umyślnej, w tym Prezesa Zarządu. Zarząd może też powołać jednego lub dwóch Wiceprezesów Zarządu, Sekretarza oraz Skarbnika.
- Liczbę członków Zarządu ustala Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia.
- Do Zarządu mogą być powoływane osoby spośród członków Stowarzyszenia, lub spoza ich grona.
- Członek Zarządu może być w każdym czasie odwołany uchwałą Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia. Nie pozbawia go to roszczeń ze stosunku pracy, lub innego stosunku prawnego dot. pełnienia funkcji członka Zarządu.
- W przypadku Zarządu jednoosobowego wszystkie funkcje Zarządu pełni Prezes Zarządu, którego akty wewnętrzne Stowarzyszenia mają formę zarządzeń.
- Na zewnątrz Prezes Zarządu jednoosobowego samodzielnie składa oświadczenie w imieniu Stowarzyszenia.
- W przypadku Zarządu wieloosobowego, akty wewnętrzne Zarządu mają formę uchwał. Na zewnątrz oświadczenia w imieniu Stowarzyszenia składa Prezes Zarządu samodzielnie, lub dwóch członków Zarządu łącznie.
- Funkcje Prezesa Zarządu, Wiceprezesa Zarządu, Sekretarza i Skarbnika są ustalane w drodze uchwał Zarządu Stowarzyszenia.
- Zarząd może powoływać do działania w swoim imieniu, oraz w imieniu Stowarzyszenia pełnomocnika w zakresie udzielonych mu uprawnień, który na zewnątrz w zakresie udzielonych mu uprawnień może składać oświadczenia w imieniu Stowarzyszenia wraz z jednym członkiem Zarządu.
- Uchwały Zarządu Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów, głosowanie należy powtórzyć w ustalonym terminie. W przypadku dalszej równości decyzję w sprawie podjęcia uchwał przedstawia się do rozpatrzenia Walnemu Zebraniu Członków Stowarzyszenia.
§30
- Do kompetencji Zarządu należy :
- Reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz oraz działanie w jego imieniu.
- Wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia.
- Kierowanie całokształtem działalności Stowarzyszenia.
- Uchwalanie budżetu Stowarzyszenia.
- Zarządzanie majątkiem i finansami Stowarzyszenia.
- Sprawowanie nadzoru nad działalnością poszczególnych sekcji Stowarzyszenia, w tym powoływanie i zatwierdzanie ich kierowników, udzielanie sekcjom pomocy i koordynowanie ich działalności.
- Powoływanie komisji, lub innych organów doradczych i opiniujących oraz nadzorowanie ich działalności.
- Rozpatrywanie sporów wewnątrz Stowarzyszenia.
- Ustalanie składek członkowskich i ich wysokości dla Uczestników i Członków Wspierających.
- Powoływanie i odwoływanie Członków Wpierających i Uczestników Stowarzyszenia.
- Wykonywanie innych czynności i działań wyraźnie nie zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia lub Komisji Rewizyjnej.
- Posiedzenia zarządu odbywają się na bieżąco według potrzeb.
KOMISJA REWIZYJNA
§31
- Komisja Rewizyjna jest organem kontroli wewnętrznej i składa się z trzech osób, w tym jednego przewodniczącego.
- Całokształt działalności Stowarzyszenia, a w szczególności jego działalność finansowo-gospodarcza podlega kontroli Komisji Rewizyjnej.
- W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić członkowie Zarządu, ani osoby podległe członkom Zarządu z tytułu zatrudnienia, osoby spokrewnione, lub spowinowacone z członkami Zarządu.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział w posiedzeniach Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia, a także w posiedzeniach Zarządu bez prawa głosu.
- Członkowie Komisji rewizyjnej nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem Sądu za przestępstwo z winy umyślnej.
§32
Komisja Rewizyjna :
- Co najmniej jeden raz w roku przeprowadza kontrolę działalności statutowej i finansowo-gospodarczej Stowarzyszenia.
- Może żądać od Zarządu wyjaśnień dotyczących jego działalności.
- W przypadku stwierdzenia podczas kontroli nieprawidłowości, określa Zarządowi termin ich usunięcia.
- Rozpatruje odwołania Członków Wspierających i Uczestników od kar nałożonych przez Zarząd i podejmuje stosowne Uchwały w tych sprawach.
- Składa Walnemu Zebraniu Członków Stowarzyszenia sprawozdanie ze swojej działalności.
§33
Wszystkie organy Stowarzyszenia są wybierane i zobowiązane do składania wyborcom sprawozdań ze swojej działalności.
ROZDZIAŁ V
SEKCJE SPORTOWE
§34
Sekcje sportowe są zadaniowymi jednostkami organizacyjnymi, tworzonymi przez Zarząd, w celu realizacji statutowych zadań Stowarzyszenia na polach różnych dyscyplin sportu, lub na polach różnych zadań w ramach jednej dyscypliny sportu w zakresie innej działalności statutowej Stowarzyszenia. Sekcje sportowe nie są terenowymi jednostkami organizacyjnymi w rozumieniu art. 10a ust. 1 Ustawy Prawo o stowarzyszeniach.
§35
Sekcje sportowe grupują członków sekcji według ich zainteresowań.
§36
Działalnością sekcji sportowych kierują ich kierownicy, wybrani przez członków poszczególnych sekcji, zatwierdzonych przez Zarząd.
ROZDZIAŁ VI
NAGRODY I KARY
§37
Za aktywny udział w realizacji statutowych zadań Stowarzyszenia i osiągnięcia sportowe, mogą być przyznawane przez Zarząd wyróżnienia i nagrody w postaci : pochwały, nagrody rzeczowej, nagrody pieniężnej, stypendium sportowego i socjalnego, dyplomu, odznaki sportowej i odznaki klubowej.
§38
- W przypadku naruszenia Statutu, dyscypliny sportowej, oraz uchwał organów Stowarzyszenia, Zarządowi przysługuje prawo do wymierzania kar w postaci : upomnienia, udzielenia nagany, zawieszenia w prawach członka, wykluczenia z grona członków (dotyczy Członków Wspierających i Uczestników).
- Ukaranemu członkowi przysługuje prawo odwołania do Komisji Rewizyjnej od nałożonej kary, w terminie 30 dni. Uchwała Komisji Rewizyjnej jest ostateczna.
ROZDZIAŁ VII
MAJĄTEK I FUNDUSZE
§39
- Majątek Stowarzyszenia mogą stanowić nieruchomości, ruchomości oraz fundusze.
- Na fundusze Stowarzyszenia składają się : a) Dotacje b) Wpływy ze składek członkowskich, c) Darowizny i środki pochodzące z ofiarności publicznej, inne wpływy pochodzące z działalności statutowej Stowarzyszenia.
- Rokiem obrachunkowym Stowarzyszenia jest rok kalendarzowy. Pierwszy rok obrachunkowy kończy się 31 grudnia 2010 roku.
ROZDZIAŁ VIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§40
Zmiana statutu lub rozwiązanie Stowarzyszenia może nastąpić na mocy uchwały Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia, podjętej większością co najmniej 2/3 głosów w obecności co najmniej 1/2 ogólnej liczby osób uprawnionych do głosowania.
§41
Uchwała o rozwiązaniu Stowarzyszenia powinna określać sposób likwidacji majątku Stowarzyszenia, cel na jaki zostanie przekazany majątek Stowarzyszenie.
Regulamin wewnętrzny stadionu
REGULAMIN WEWNĘTRZNY STADIONU GMINNEGO PRZY UL. 3-go Maja 39 W KARTUZACH
Na podstawie art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. 2009 Nr 62, poz. 504 ze zm.) wprowadza się wewnętrzny regulamin obiektu, zwanego dalej stadionem.
§ 1
Stadion przy ul. 3-go Maja 39 w Kartuzach jest siedzibą Gminnego Klubu Sportowego CARTUSIA 1923 Kartuzy.
§ 2
Na stadionie mogą być organizowane treningi oraz imprezy, w tym imprezy masowe, jak np. mecze piłki nożnej, imprezy artystyczne, rozrywkowe i sportowe oraz inne imprezy nie podlegające rygorom ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych.
§ 3
Wstęp na płyty obu boisk dozwolony jest jedynie zawodnikom GKS Cartusia 1923 Kartuzy pod opieką ich trenerów, a w innych przypadkach tylko i wyłącznie za odrębną zgodą Zarządu Klubu.
§ 4
W trakcie trwającego treningu oraz innych imprez wymienionych w § 2 organizowanych dla dzieci i młodzieży ich rodziców i opiekunów prosi się o nie wchodzenie na płytę boiska oraz o pozostanie w miejscu dla publiczności.
§ 5
Podaje się do publicznej wiadomości, iż stadion wykorzystywany do prowadzenia rozgrywek piłki nożnej i innych imprez wymienionych w §2 może być wyposażony w elektroniczny system identyfikacji osób służący do sprzedaży biletów, kontroli przebywania osób na stadionie oraz kontroli dostępu do określonych miejsc na stadionie.
§ 6
Stadion może być monitorowany.
§ 7
- Osoba przebywająca na terenie stadionu zobowiązana jest stosować się do poleceń porządkowych wydawanych na podstawie niniejszego regulaminu przez organizatora imprezy/ właściciela/ zarządcę/ użytkownika obiektu, a w przypadku interwencji funkcjonariuszy Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Żandarmerii Wojskowej lub pracowników innych uprawnionych służb i organów – do wykonywania ich poleceń.
- Wszystkie osoby wchodzące na stadion mogą zostać poddane czynnościom polegającym na przeglądaniu zawartości rzeczy lub bagażu i uznają prawo do odmowy wstępu lub usunięcia z obiektu każdej osoby odmawiającej poddania się tym czynnościom.
§ 8
Wstęp i przebywanie na stadionie osoby małoletniej do lat 13 dozwolony jest wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej.
§ 9
W dniu przeprowadzanych imprez wymienionych w §2 lub meczów piłki nożnej stadion jest wyłączony z dostępności osób nieuprawnionych do czasu rozpoczęcia imprezy. Wejścia dla publiczności będą uruchamiane każdorazowo na co najmniej jedną godzinę przed planowanym rozpoczęciem imprezy, lub meczu piłki nożnej. Podczas pozostałych imprez zasady dostępności do obiektu określa ich organizator.
§ 10
W dniach, w których imprezy masowe, mecze piłki nożnej lub inne zaplanowane imprezy nie są przeprowadzane, Zarząd Klubu w uzgodnieniu z właścicielem obiektu decyduje o zasadach dostępności stadionu, np. :
1. Spotkania, narady i inne imprezy artystyczne i sportowe na terenie stadionu mogą być organizowane po uprzednim uzgodnieniu terminu, zasad i rodzaju z Zarządem Klubu oraz właścicielem obiektu.
2. Przedstawiciel firm wykonujących cyklicznie usługi, naprawy, remonty na terenie obiektu mogą wjechać lub wejść na podstawie wcześniej uzyskanej zgody Zarządu Klubu lub właściciela obiektu.
3. Wnoszone (wwożone) i wynoszone (wywożone) przedmioty wartościowe i inne muszą być każdorazowo zgłaszane pracownikowi Klubu lub przedstawicielowi właściciela obiektu na wejściu (wjeździe) i wyjściu (wyjeździe).
§ 11
1. Działalność handlowa, gastronomiczna, usługowa, artystyczna, w tym transmisje, nagrania radiowe i telewizyjne, filmowanie i wykonywanie zdjęć na stadionie może odbywać się tylko i wyłącznie za zgodą właściciela, zarządcy lub użytkownika oraz organizatora imprezy i na zasadach przez niego ustalonych.
2. Ograniczenia w zakresie filmowania i wykonywania zdjęć nie dotyczą czynności prowadzonych przez Policję, innych uprawnionych służb i organów w ramach wykonywanych obowiązków służbowych.
§ 12
1. Zabrania się wnoszenia i posiadania na terenie stadionu, w szczególności:
1) przedmiotów niebezpiecznych, w szczególności broni palnej, pneumatycznej, gazowej oraz innych przedmiotów, które mogłyby zostać wykorzystane jako broń lub do zadawania ran ciętych, pchnięć lub ran kłutych bądź jako pociski, w tym także parasoli o ostrym zakończeniu
2) materiałów wybuchowych oraz wyrobów pirotechnicznych, w tym fajerwerków, kul świecących, rac, lamp stroboskopowych, mieszanek dymnych, świec dymnych, petard hukowych itp.;
3) wszelkiego rodzaju napojów alkoholowych, środków odurzających i substancji psychotropowych lub innych podobnie działających środków;
4) butelek, puszek, jak również innych przedmiotów wykonanych z tworzywa sztucznego, szkła lub innego kruchego, tłukącego lub szczególnie twardego materiału;
5) materiałów o charakterze rasistowskim, ksenofobicznym, wulgarnym, politycznym, religijnym;
6) materiałów lub przedmiotów promocyjnych lub komercyjnych;
7) pojemników do rozpylania gazów, substancji żrących, łatwopalnych lub farbujących;
8) przedmiotów wytwarzających niewspółmierny do okoliczności hałas, w tym w szczególności wszelkich przedmiotów z napędem mechanicznym lub elektrycznym;
9) wskaźników laserowych;
10) zwierząt, za wyjątkiem psów – przewodników;
11) transparentów, banerów lub flag o wymiarach większych niż 2,0 m x 1,5 m;
12) kominiarek;
13) dronów.
§ 13
1. Zabrania się:
1) używania przedmiotów w celu utrudnienia lub uniemożliwienia identyfikacji, w szczególności zasłaniających twarz;
2) wytwarzania hałasu zakłócającego przebieg imprezy;
3) wchodzenia na obszary nieprzeznaczone dla uczestników imprezy, m.in. płytę boiska, pomieszczenia służbowe, płoty, maszty, konstrukcje, instalacje, itp.;
4) rzucania przedmiotami;
5) rozniecania lub podsycania ognia, odpalania petard, fajerwerków, świec dymnych oraz innych środków pirotechnicznych;
6) wyrażania lub eksponowania haseł, symboli, sloganów o treści wulgarnej, obraźliwej, poniżającej, politycznej, ksenofobicznej, rasistowskiej itp.;
7) załatwiania potrzeb fizjologicznych poza miejscami do tego wyznaczonymi;
8) zaśmiecania terenu stadionu, niszczenia jego urządzeń poprzez malowanie, oklejanie, uszkadzanie itp.;
9) spożywania alkoholu, zażywania środków odurzających i substancji psychotropowych lub innych podobnie działających środków;
10) postępowania w sposób, który może być interpretowany przez innych jako prowokujący, stwarzający zagrożenie, dyskryminujący, wulgarny lub obraźliwy;
11) sprzedaży towarów i biletów, dystrybucji materiałów drukowanych oraz prowadzenia wszelkich zbiórek lub podejmowania innych działań promocyjnych lub komercyjnych bez uprzedniej zgody organizatora imprezy;
12) wszelkich innych zachowań niedozwolonych, niebezpiecznych lub stanowiących zagrożenie dla osób przebywających na stadionie.
§ 14
1. Osoby naruszające postanowienia niniejszego regulaminu mogą być usunięte z terenu stadionu oraz mogą odpowiadać na zasadach prawa powszechnego.
2. Wobec sprawcy naruszenia regulaminu organizator imprezy będącej meczem piłki nożnej może także stosować zakaz klubowy, polegający na zakazie uczestnictwa w kolejnych imprezach w tym masowych przeprowadzanych przez tego organizatora. Od zastosowania zakazu klubowego osobie ukaranej służy prawo do złożenia odwołania do właściwego podmiotu prowadzącego rozgrywki w terminie i w trybie przez niego określonym.
§ 15
1. Właściciel/zarządca/użytkownik obiektu/organizator imprezy przeprowadzanej na stadionie zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania za wyrządzone na stadionie szkody, w tym także naruszenie dobrego wizerunku.
2. Właściciel/zarządca/ użytkownik stadionu/organizator imprezy w trosce o bezpieczeństwo uczestników imprez ma prawo dokonać zmiany zasad dostępności stadionu przy zachowaniu obowiązku poinformowania osób w ogólnie przyjęty sposób, w tym za pomocą tablic ogłoszeniowych, przez media, Internet, itp.
§ 16
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 01.05.2019 roku.
Regulamin imprez masowych
REGULAMIN IMPREZY MASOWEJ ORGANIZOWANEJ NA TERENIE STADIONU GMINNEGO PRZY UL. 3-go Maja 39 W KARTUZACH
§ 1
Niniejszy regulamin (zwany dalej Regulaminem) został wydany na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2009, nr 62 poz. 504 ze zm.) oraz na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego, a także innych wewnętrznych przepisów GKS Cartusia 1923 Kartuzy.
§ 2
Poniższe określenia używane w Regulaminie będą miały następujące znaczenie:
„IMPREZA MASOWA” - masowa impreza sportowa mająca na celu współzawodnictwo w dyscyplinie m.in. piłki nożnej, oraz inna impreza artystyczno- rozrywkowa organizowana na Stadionie, na której liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1000.
„IMPREZA MASOWA PODWYŻSZONEGO RYZYKA” – impreza masowa, w czasie której zgodnie z informacją o przewidywanych zagrożeniach lub dotychczasowymi doświadczeniami dotyczącymi zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji. W przypadku organizacji imprezy masowej zakwalifikowanej jako impreza masowa podwyższonego ryzyka liczby udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób wynoszą nie mniej niż 300 dla stadionu, innego obiektu niebędącego budynkiem lub terenu umożliwiającego przeprowadzenie imprezy masowej oraz 200 dla meczu piłki nożnej.
„CZAS TRWANIA IMPREZY MASOWEJ” - okres od chwili udostępnienia Stadionu uczestnikom imprezy masowej do chwili jego opuszczenia.
„ORGANIZATOR” - osoba prawna, osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, przeprowadzającą imprezę masową.
„REGULAMIN OBIEKTU” - należy przez to rozumieć przepisy wydane przez właściciela, posiadacza, użytkownika lub zarządzającego Stadionem, zawierające zasady wstępu na Stadion, w tym osób małoletnich, zasady zachowania się osób obecnych na Stadionie i korzystania przez nie ze Stadionu, oraz ze znajdujących się tam urządzeń, a także określające miejsca nieprzeznaczone dla publiczności.
„SŁUŻBA INFORMACYJNA” - oznacza osoby wyznaczone przez Organizatora i podlegające kierownikowi ds. bezpieczeństwa, w tym spikera zawodów, do działania na rzecz bezpieczeństwa uczestników imprezy masowej, w szczególności poprzez informowanie ich o przyjętych rozwiązaniach organizacyjnych.
„SŁUŻBA PORZĄDKOWA” - oznacza osoby wyznaczone przez Organizatora i podlegające kierownikowi ds. bezpieczeństwa, wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, o której mowa ustawie o ochronie osób i mienia, do dbania o bezpieczeństwo i porządek publiczny w czasie i miejscu trwania Imprezy.
„STADION” - oznacza obiekt sportowy, będący własnością Urzędu Miejskiego w Kartuzach i siedzibą Gminnego Klubu Sportowego Cartusia 1923 Kartuzy położony przy ul. 3-go Maja 39 w Kartuzach, będący jednocześnie miejscem organizacji Imprezy przez Organizatora,
„UCZESTNIK IMPREZY” - Uczestnikiem Imprezy jest osoba pełnoletnia lub osoba małoletnia, przebywająca pod stałym nadzorem i opieką osoby dorosłej, przebywająca na Stadionie w czasie trwania imprezy masowej.
„KARTA WSTĘPU” - oznacza bilet, karnet, akredytację, identyfikator lub inny dokument ustalony przez Organizatora.
§ 3
Celem Regulaminu jest zapewnienie bezpieczeństwa Uczestnikom Imprezy organizowanej na terenie Stadionu poprzez określenie zasad ich zachowania się i korzystania przez nich ze Stadionu, oraz korzystania z urządzeń, znajdujących się na nim, a ponadto uregulowanie praw i obowiązków Uczestników Imprezy.
§ 4
Zakup lub uzyskanie Karty Wstępu a także wyrażona zgodnie z innymi regulaminami organizatora/ właściciela/zarządcy Stadionu zgoda na uczestnictwo w imprezie masowej oznacza automatycznie bezwzględną akceptację oraz podporządkowanie się wymogom niniejszego Regulaminu.
§ 5
W czasie, kiedy na Stadionie nie odbywają się Imprezy, wstęp i przebywanie na terenie Stadionu odbywa się za zgodą Zarządu Gminnego Klubu Sportowego Cartusia 1923 Kartuzy w porozumieniu z właścicielem Stadionu.
§ 6
Płytę boiska, strefę szatni i strefę wywiadów, strefę VIP, obszar pomieszczeń sportowych i biurowych użytkowanych przez Organizatora określa się jako szczególnie chronione i nie przeznaczone dla Uczestników Imprezy.
§ 7
Działalność handlowa, gastronomiczna, usługowa, artystyczna, w tym transmisje, nagrania radiowe i telewizyjne, filmowanie i wykonywanie zdjęć na Stadionie może odbywać się tylko i wyłącznie za zgodą Organizatora.
§ 8
1. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmiany terminu Imprezy, bez zapowiedzi i z wyłączeniem odpowiedzialności,
2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za skutki działania Siły Wyższej. Za Siłę Wyższą uznaje się zdarzenie będące poza kontrolą Organizatora, które powoduje uniemożliwienie wykonania zobowiązań lub może być uznane za niemożliwe ze względu na występujące okoliczności. Siłę Wyższą stanowią w szczególności: warunki atmosferyczne, awarie lub zakłócenia pracy urządzeń dostarczających energię elektryczną, ciepło, światło, działania wojenne lub działania władz państwowych lub samorządowych w zakresie formułowania polityki, praw i przepisów mających wpływ na wykonanie zobowiązań.
§ 9
Organizator jest uprawniony do zmiany niniejszego Regulaminu, o czym informował będzie w sposób ogólnie przyjęty, a w szczególności poprzez prasę, radio, telewizję i Internet.
IMPREZA MASOWA
§ 10
Do wejścia na Stadion i korzystania z urządzeń stadionowych w czasie trwania Imprezy uprawnione są wyłącznie osoby posiadające przy sobie ważną Kartę Wstępu wydaną przez Organizatora oraz dowód tożsamości ze zdjęciem.
§ 11
Osoby uczestniczące w imprezie masowej są obowiązane zachowywać się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób, a w szczególności przestrzegać postanowień regulaminu obiektu i regulaminu imprezy masowej.
§ 12
Zabrania się wnoszenia na imprezę masową i posiadania przez osoby w niej uczestniczące broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo niebezpiecznych, napojów alkoholowych, środków odurzających lub substancji psychotropowych.
§ 13
Organizator jest uprawniony do utrwalania przebiegu imprezy masowej, a w szczególności zachowania osób w niej uczestniczących, za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
§ 14
1. Organizator może odmówić wstępu na Imprezę masową organizowaną na terenie Stadionu oraz przebywania na niej osobom:
1) Wobec których orzeczono zakaz wstępu na Stadion (tzw. zakaz stadionowy), wobec osób objętych zakazem klubowym, oraz zakazem zagranicznym, wobec osób znajdujących się w zbiorze danych prowadzonym przez Policję dotyczącym bezpieczeństwa imprez masowych, a także wobec których zostało wydane orzeczenie zobowiązujące do powstrzymania się od przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych wydane przez sąd,
2) Rażąco naruszającym postanowienia niniejszego Regulaminu,
3) Nie posiadającym dokumentu tożsamości potwierdzającego tożsamość osoby uczestniczącej w Imprezie a także Karty wstępu lub innego dokumentu uprawniającego do przebywania na imprezie masowej,
4) Znajdującym się pod widocznym wpływem alkoholu, środków odurzających, psychotropowych lub innych podobnie działających środków,
5) Posiadającym broń lub inne przedmioty mogące w ocenie organizatora stanowić zagrożenie, w tym m.in. butelki, puszki, materiały wybuchowe, wyroby pirotechniczne, materiały pożarowo niebezpieczne, napoje alkoholowe, środki odurzające lub psychotropowe,
6) Zachowującym się agresywnie, prowokacyjnie albo w inny sposób stwarzającym zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku Imprezy,
7) Używającym przedmiotów utrudniających identyfikację, a w szczególności zasłaniających twarz,
8) Używającym trąbek, z uwagi na możliwość zagłuszenia podawanych komunikatów oraz zagrożenia zdrowia dla innych uczestników Imprezy, z uwagi na wytwarzany poziom hałasu,
9) Wchodzącym na obszary nie przeznaczone dla uczestników Imprezy, tj. płytę boiska, pomieszczenia służbowe, płoty, maszty, itp.,
10) Opuszczającym w czasie trwania imprezy miejsca, sektora oznaczonego na Karcie Wstępu,
11) Rzucającym jakimikolwiek przedmiotami, na płytę boiska lub w innych uczestników,
12) Wzniecającym ogień, palącym petardy, fajerwerki itp., chyba, że Organizator wyrazi na to każdorazowo zgodę,
13) Głoszącym i wywieszającym hasła, symbole, treści obsceniczne, wulgarne, obraźliwych, rasistowskie, itp.,
14) Załatwiających potrzeby fizjologiczne poza toaletami, zaśmiecającymi teren Stadionu, niszczącymi jego urządzenia poprzez malowanie, oklejanie, uszkadzanie.
§ 15
Przedmioty zabronione posiadane na Imprezie masowej wymienione w niniejszym Regulaminie podlegają konfiskacie bądź przekazaniu odpowiednim służbom, zgodnie z wytycznymi Organizatora.
§ 16
Każdorazowy przypadek naruszenia przez Uczestnika Imprezy postanowień niniejszego Regulaminu może skutkować niezwłocznym usunięciem Uczestnika Imprezy ze Stadionu bez prawa zwrotu za Kartę Wstępu, a wobec sprawcy naruszenia może zostać orzeczony przez Organizatora czasowy lub całkowity zakaz wstępu na Stadion.
§ 17
Uczestnik Imprezy organizowanej na Stadionie - wchodzący lub przebywający na terenie Stadionu - ma obowiązek na każde żądanie Służby Porządkowej okazać dokumenty uprawniające do przebywania na Stadionie, w szczególności podczas Imprezy oraz poddać się przeszukaniu bagażu, odzieży w przypadku uzasadnionego podejrzenia posiadania przedmiotów zakazanych na terenie Stadionu, wskazanych w Regulaminie lub innym zarządzeniu Organizatora.
§ 18
1. Uczestnik Imprezy organizowanej na Stadionie ma obowiązek w czasie jej trwania przebywać na miejscu zgodnym z oznaczeniem wskazanym na Karcie Wstępu oraz stosować się do zarządzeń Organizatora, Służb Porządkowych, Policji, służb ratowniczych oraz komunikatów ogłaszanych przez spikera,
2. Organizator zastrzega sobie wyłączne prawo udostępnienia poszczególnych sektorów dla Uczestników Imprezy.
§19
Osoby przebywające na Stadionie powinny zachowywać się w sposób nie przeszkadzający i nie zagrażający innym osobom. Wszystkie wejścia i wyjścia oraz drogi ewakuacyjne muszą pozostać wolne i dostępne.
§ 20
Organizator zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania za wyrządzone na Stadionie szkody przez Uczestników Imprezy, w szczególności spowodowanie zamieszek albo czynne w nich uczestniczenie. Organizatorowi przysługuje również prawo do odszkodowania za naruszenie przez Uczestników Imprezy oraz osoby trzecie dobrego wizerunku Organizatora.
§ 21
Poniesione szkody Uczestnik Imprezy organizowanej na Stadionie jest zobowiązany zgłosić przedstawicielowi Organizatora, niezwłocznie po ich zaistnieniu, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż 60 minut po zakończeniu imprezy.
§ 22
Materiały zgromadzone podczas utrwalania przebiegu Imprezy, mogą stanowić dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub postępowania w sprawach o wykroczenia, a także postępowania odszkodowawczego na drodze cywilnej.
§ 23
Organizator zastrzega sobie prawo unieważnienia poszczególnych Kart Wstępu, lub innych dokumentów uprawniających do wejścia na Stadion, na podstawie własnych zarządzeń oraz na wniosek Policji lub innych organów porządku publicznego.
§ 24
- Organizator informuje, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa szczególnie Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych złamanie poszczególnych zapisów niniejszego Regulaminu może skutkować karą pozbawienia wolności, ograniczenia wolności lub karą grzywny m.in. :
1) karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł. podlega ten, kto nie wykonuje polecenia porządkowego wydanego przez służby porządkowe lub informacyjne a także przez Policję lub Żandarmerię Wojskową,
2) karze wymienionej w pkt. 1) podlega również ten, kto wnosi lub posiada na Imprezie napoje alkoholowe a także ten, kto używa elementu odzieży lub przedmiotu w celu uniemożliwienia lub istotnego utrudnienia rozpoznania osoby,
3) kto w czasie trwania masowej imprezy sportowej, w tym meczu piłki nożnej, wdziera się na teren, na którym rozgrywane są zawody sportowe, albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3,
4) kto w czasie trwania imprezy masowej rzuca przedmiot, mogący stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia lub bezpieczeństwa osób przebywających na terenie lub w obiekcie, gdzie odbywa się impreza masowa, albo w inny, równie niebezpieczny sposób zakłóca przebieg tej imprezy, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
5) karze wymienionej w pkt. 4) podlega także ten, kto w czasie i w miejscu trwania imprezy masowej narusza nietykalność cielesną członka służby porządkowej lub służby informacyjnej.
§ 25
Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 01 maja 2019 r.